EME Experimental Illustration, Art & Design - No 07 (2019)

Permanent URI for this collection

Tabla de contenidos



Editorial

  • Editorial


Entrevista

  • Magoz: ilustración conceptual, narrativa y experimentación en la era de las pantallas

Reportajes

  • GIF: contracultura de masas (y marcas). La emoción compartida en entornos digitales
  • Marcas dinámicas y los nuevos contextos de comunicación
  • Perfil. Edmon
  • Perfil. Yime


Textos de investigación

  • Imagen, movimiento e interactividad en el cómic digital
  • El “todo en uno” del cinemagraph: fotografía, vídeo y diseño en un solo recurso gráfico para la comunicación visual persuasiva
  • ¿Y después de Se7en qué? Derivas creativas de los títulos en crédito del siglo XXI
  • Información en movimiento. La infografía animada se abre paso
  • Work in progress. En mi casa se anima así
  • Work in progress: diseñando el movimiento

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 12
  • Publication
    Work in progress: diseñando el movimiento
    (Universitat Politècnica de València, 2019-05-31) Tortosa Barragán, Jorge
    [EN] In this paper, I will deal with the origins of motion design and will review some cutting-edge projects created at prominent motion design studios worldwide. In addition, I will analyse some of the projects created at MODIK as well as the phases of their creation at our studio.
  • Publication
    Work in progress. En mi casa se anima así
    (Universitat Politècnica de València, 2019-05-31) Alpera, Pedro
    [ES] En este artículo veremos el proceso creativo en la animación y los diferentes sistemas de trabajo o herramientas que tenemos a la hora de afrontarlo en función de cada proyecto y de las características propias de un medio en que el tiempo es parte fundamental del mismo.
  • Publication
    Información en movimiento. La infografía animada se abre paso en España
    (Universitat Politècnica de València, 2019-05-31) Jiménez Mayordomo, Pedro; Dpto. de Dibujo; Facultad de Bellas Artes
    [EN] The infographic in movement is gaining more relevance in the network. Every time you see more and better animated graphics. More complete and better resolved. What were originally experiments, now are reality. This provides the user with a new way to obtain relevant information. Whether about an event, a product or a service offered by a company. The animated or moving infographic appears before the need to explain content in new formats and for new devices. The infographic in movement is a new vehicle to tell stories. In this article we go into the origins of the infographic in movement to understand its present and future.
  • Publication
    ¿Y después de Se7en qué? Derivas creativas de los títulos en crédito del siglo XXI
    (Universitat Politècnica de València, 2019-05-31) Herráiz Zornoza, Beatriz; Bohorquez Nates, Miguel; Dpto. de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte; Dpto. de Dibujo; Escuela Politécnica Superior de Gandia; Grupo Animación de la Universitat Politècnica de València
    [ES] Esta investigación pretende analizar las manifestaciones más recientes de los títulos de crédito de las películas y series, tratando de resaltar los rasgos comunes que lo anclan a las tendencias actuales del diseño y los rasgos propios de este lenguaje. También se reflexiona sobre los cambios sociales y tecnológicos que han configurado el actual panorama en la creación de títulos de crédito.
  • Publication
    El “todo en uno” del cinemagraph: fotografía, vídeo y diseño en un solo recurso gráfico para la comunicación visual persuasiva
    (Universitat Politècnica de València, 2019-05-31) Martorell, Sandra
    [EN] If there is anything that is truly unique about the contemporary era, it is hybridisation in its different facets and dimensions, a phenomenon that also extends to the world of graphics. One example of such hybridisation is the cinemagraph, a graphic resource with the appearance of a photograph, characterised by the movement of a small area of the image in contrast with the static nature of the rest of the picture. The cinemagraph is the product of the convergence of the disciplines of photography and video in the interests of enhancing a picture’s visual impact. This article offers a description of the characteristics of the cinemagraph and explores the dimensions of its use from a theoretical perspective.