Centro de Gestión de la Calidad y del Cambio

Loading...
OrgUnit Logo
Date established
City
Country
ID
Description

Publication Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Desarrollo de una metodología para la formación y evaluación “continua” en pensamiento crítico
    (Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26) Vidal Puig, Santiago; Barceló Cerdá, Susana; Calduch Llosa, Ángeles; Debón Aucejo, Ana María; Calduch Losa, Maria de los Angeles; Villa Juliá, María Fulgencia; Instituto Universitario Mixto de Tecnología de Informática; Facultad de Administración y Dirección de Empresas; Dpto. de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad; Instituto de Diseño para la Fabricación y Producción Automatizada; Centro de Gestión de la Calidad y del Cambio; Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática; Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural; Grupo de Ingeniería Estadística Multivariante GIEM
    [EN] In this study, we shall describe a teaching experience carried out by a group of lecturers in the Statistics Department. These lecturers are involved in the training and assessment of “critical thinking” skills as part of the institutional project centred on generic skills at the Universitat Politècnica de València. The objective of this experience was to promote the understanding, development and application of the critical thinking skills in the students. Different activities linked to the abilities involved in critical thinking are proposed to the students throughout the academic year. The activities require ongoing assessment from the formative point of view. Thus, the students are aware of their own progress. Additionally, students are evaluated in the exams with questions in different formats (PoliformaT exams, tests and peer review). Suitable materials and activities for training and assessment of critical thinking have been developed. Finally the teaching staff and the students’ opinions have been collected through surveys.
  • Publication
    Inventario de talento informático en GADE y GGAP
    (Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07T07:05:39Z) Baviera Puig, Maria Amparo; Babiloni Griñón, María Eugenia; Debón Aucejo, Ana María; Marín Sánchez, María del Mar; Puertas Medina, Rosa María; Ribal Sanchis, Francisco Javier; Skorczynska Sznajder, Hanna Teresa; Vallada Regalado, Eva; Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA); Dpto. de Organización de Empresas; Instituto Universitario Mixto de Tecnología de Informática; Facultad de Administración y Dirección de Empresas; Dpto. de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad; Dpto. de Economía y Ciencias Sociales; Dpto. de Lingüística Aplicada; Centro de Investigación de Ingeniería Económica; Centro de Gestión de la Calidad y del Cambio; Grupo de Investigación de Economía Internacional y Desarrollo; Grupo de Análisis de las Lenguas de Especialidad (GALE)
    [ES] La Universidad debe proporcionar a los egresados las habilidades necesarias para su adecuada introducción en el mercado laboral. Se trata de aportar no solo conocimientos técnicos sino también implantar en el proceso de aprendizaje competencias que completen la formación, adecuando los programas curriculares a las exigencias del sector privado. En este contexto, la Universitat Politècnica de Valencia y, en concreto su Facultad de Administración y Dirección de empresas, ha decidido apostar por la acreditación de habilidades informáticas y relacionadas con las TIC que pueden obtenerse mediante sus grados en Administración y dirección de Empresas y Gestion y Administracion Pública. El principal logro del presente proyecto es que nuestros estudiantes contarán con un aspecto diferenciador en su expediente respecto a títulos de otros centros. El hecho de estar en la Universitat Politècnica de València hace que nuestros estudiantes de grado estén en contacto continuamente con la tecnología y las herramientas informáticas adecuadas para cada asignatura, y este proyecto visualiza dicho aspecto para el estudiante y el empleador
  • Publication
    La intensificación "Análisis Inteligente de Datos": una experiencia de Aprendizaje Basado en Proyectos
    (Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28) Debón Aucejo, Ana María; Tarazona Campos, Sonia; Doménech I de Soria, Josep; Polo Garrido, Fernando; Centro de Investigación en Gestión de Empresas (CEGEA); Facultad de Administración y Dirección de Empresas; Dpto. de Estadística e Investigación Operativa Aplicadas y Calidad; Dpto. de Economía y Ciencias Sociales; Centro de Gestión de la Calidad y del Cambio; Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática; Grupo de Investigación de Economía Internacional y Desarrollo; Grupo de Ingeniería Estadística Multivariante GIEM; Universitat Politècnica de València
    [EN] The Universitat Politècnica de València and its Faculty of Business Administration and Management have created a new intensification, named, "Intelligent Data Analysis", that provides the student with sufficient knowledge to integrate data analysis in the sometimes routine tasks of a company.The statistical, computer and ICT-related skills obtained through the Business Administration and Management degree are enhanced with more advanced statiscal models for multivariate data analysis and with R language programming, which is very suitable for such data analysis. All these skills are acquired under the Project-Based Learning methodology.This project's main achievement has been the coordination between the different subjects of the intensification to use the same software, which has resulted in a continuity for the way in which students work with RStudio, R, and Rmakdown. This has provided them a high level of management and integration of data analysis in the students’ work routines which will later aid them to become more qualified professionals.