Otros materiales institucionales
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- PublicationComunicació: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere(Xarxa Vives d'Universitats, 2020) Forga Martel, Maria; Generalitat de CatalunyaEl feminisme i el contrafeminisme són presents diàriament en mitjans de comunicació, xarxes socials i cultura pop. Les transformacions socials tenen el seu reflex en l'àmbit de la comunicació, fet que fa necessària una reflexió sobre el paper de la comunicació en la contrucció de les (des)igualtats La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de Comunicació ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten transformar la docència d'aquesta disciplina.
- PublicationEnginyeria Industrial: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere(Xarxa Vives d'Universitats, 2020) Mas de les Valls Ortiz, Elisabet; Peña Carrera, Marta; Generalitat de CatalunyaL'Enginyeria Industrial forma part de les STEM, àmbit de coneixement molt masculinitzat on existeixen poques investigacions i manuals que aborden les problemàtiques específiques en clau de gènere. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere d'Enginyeria Industrial ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten desmasculinitzar aquest àmbit i visibilitzar els models femenins per potenciar l’accés de les dones als estudis de grau.
- PublicationArquitectura: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere(Xarxa Vives d'Universitats, 2020) Gutierrez Mozo, Elia; Gilsanz-Díaz, Ana; Barberá Pastor, Carlos; Parra Martínez, José; Generalitat de CatalunyaAl món de l'Arquitectura existeix la necessitat de posar en valor la diversitat en un sentit ampli: en destacar el treball fet per les arquitectes; en projectar i planificacar espais que responguen a les necessitats de diferent sexe, identitat, generació, capacitats i recursos; en visibilitzar les diferents maneres d'exercir la professió, considerades tradicionalment com a "menors" (com ara el comissariat d'exposicions o el paisagisme); i en promocionar les dones com a promotores, constructores i usuàries. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere d'Arquitectura ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten enriquir el relat construït al voltant de la disciplina i reflexionar sobre el sexisme en la docència i investigació, així com en la pràctica professional.
- PublicationMatemàtiques: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere(Xarxa Vives d'Universitats, 2020) Epifanio Lopez, Irene; Generalitat de CatalunyaLes Matemàtiques són una disciplina de les anomenades STEM, que presenten una de les menors proporcions d'estudiantes i investigadores dones de tot l'àmbit universitari. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de Matemàtiques ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten desmasculinitzar aquest àmbit i visibilitzar els models femenins per potenciar l’accés de les dones als estudis de grau.
- PublicationSociologia, economia i ciència política: Guía per a una docència universitària amb perspectiva de gènere(Xarxa Vives d'Universitats, 2018) Ortiz Monera, Rosa M.; Morero Beltrán, Anna M.La sociologia ha construït una cosmovisió del món en masculí que comporta una interpretació esbiaixada de la realitat social. Per la seua banda, l’economia tradicional ha invisibilitzat la dependència que té l’esfera mercantil de l’esfera domèstica. I en l’àmbit de les ciències polítiques, trobem també molts biaixos de gènere en conceptes bàsics com els de justícia, igualtat o ciutadania. La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de Sociologia, Economia i Ciència Política ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta per contribuir a una major igualtat entre dones i homes en l’àmbit de la docència, la transferència de coneixement i la recerca en aquestes disciplines.